سردبیر خبری تحلیلی تخصصی ردنا بیان کرد؛

ادیان نیوز رسانه‌ای در خدمت هم‌گرایی،هم‌زیستی و توسعه گفت‌وگوی ادیان

تاریخ انتشار:

به میمنت سالروز پیامبر مهربانی(ص)، سایت ادیان نیوز در دو بخش انگلیسی و عربی ارتقاء و راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مرادی سردبیر خبری تحلیلی تخصصی ردنا (ادیان‌نیوز) در گفت‌و گو با روابط عمومی دانشگاه با تبریک سالروز میلاد مسعود پیامبر مکرم اسلام و امام صادق(علیهما السلام) گفت: ادیان نیوز با بیش از ده سال فعالیت مستمر، درواقع یکی از مراجع رسانه‌ای اخبار حوزه تخصصی ادیان و مذاهب محسوب می‌شود. چندین سال است که ردنا با هدف تقویت و گسترش فرهنگ گفت‌وگوی دینی و شناخت عالمانه پیروان ادیان و مذاهب گوناگون نسبت به یکدیگر به ویژه شناخت صحیح و مبتنی بر واقعیت از دین اسلام و مکتب تشیع، دست به تولید اخبار و آثار دینی زده است.
وی بیان کرد؛ ردنا در پی یک خلاء جدی در حوزه ادیان و مذاهب پدید آمد. واحدی که تلاش می‌کرد از ادیان ابراهیمی، غیرابراهیمی، فرقه‌های نوظهور و جنبش‌های متعدد دینی تا انعکاس آثار و تولیدات فرهنگی- هنری و حوزه آئین و باورهای دینی زنده جهان را پوشش دهد. به یاری پروردگار امروزه توانستیم به عنوان شناخته شده ترین پایگاه خبری تخصصی فعال در حوزه ادیان و مذاهب، جایگاه مناسبی و مرجعی قابل اعتماد نزد اندیشمندان مسلمان و صاحبنظران و نخبگان سایر ادیان قرار بگیریم.
این فعال حوزه رسانه افزود؛ضرورت توسعه فعالیت‌های سایت در راستای رسالت رسانه‌ای این سایت، بر کسی پوشیده نیست. بر این اساس، تولید و انتشار محتوا برای مخاطبان خارج از کشور در قالب زبان‌های دیگر از اولویت های ردنا بوده و هست. از این رو، به میمنت سالروز پیامبر مهربانی(ص)، سایت در دو بخش انگلیسی و عربی نیز ارتقاء و راه اندازی شد.
حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت تولید خبر به زبان‌های مختلف بیان کرد؛: ما این ضرورت را کاملا حس کرده‌ایم که جهان امروز به زبان واحد بین المللی صحبت می‌کند. گویی کسانی که زبان ارتباطی جهان پیرامون را رعایت نکنند، صدایشان شنیده نمی شود. ما تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد تا آثار و مجموعه‌های دینی و ظرفیت های بالقوه دینی و آزادی ادیان و اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان منعکس کنیم.
وی در خصوص اهداف اصلی و رسالت ردنا (ادیان نیوز) ادامه داد؛ به لطف و محبت حضرت حق ما توانستیم امسال آئین نامه مکتوب و رسمی پایگاه خبری-تحلیلی ادیان نیوز را به مثابه یک سند بالادستی تبیین و تحریر کنیم. سندی که علاوه بر مشخص شدن چشم انداز و افق‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت کاملا در خدمت تبلیغ، معرفی، همگرایی و همزیستی و توسعه گفتگوی ادیان نگاشته شده است.
سردبیر خبری تحلیلی تخصصی ردنا افزود؛ ما در ادیان نیوز با احترام به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملّی، اخلاق حسنه و عفت عمومی، پاسداشت ارزش‌های الهی و انسانی در جهت تقویت بخش گفتمانی تقریب و اشاعه فرهنگ برادری و برابری و زندگی مسالمت آمیز ادیان در کنار یکدیگر همواره تلاش کرده و خواهیم کرد.
وی در پایان با دعوت از همه اندیشمندان حوزه ادیان و مذاهب برای همکاری با این پایگاه خبری اظهار کرد؛ امیدوارم روزی برسد که تمام پیروان ادیان، اقلیت‌ها و مذاهب گوناگون، در کنار یکدیگر تجربه شیرین همزیستی مسالمت‌آمیز را داشته باشند.

مطالب مشابه