غم امروز ما و جامعه بشری، غم انسانیت است

تاریخ انتشار:

دنیای درهم آمیخته امروز دیگر تحمل توهین به مقدسات هیچ دینی از ادیان را نمی پذیرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به تلاش‌های دهه‌های اخیر در راستای حفظ وحدت بین ۲ مذهب شیعه و سنی گفت: امروز باید از فصل گفت وگوی ادیان سخن گفت.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب در همایش وحدت در حسینیه اعظم شهر لار اظهار داشت: شرایط کنونی امروز  بگونه‌ای است که باید همه ادیان با هم گفت وگو کنند.

وی تصریح کرد: دنیای درهم آمیخته امروز دیگر تحمل توهین به مقدسات هیچ دینی از ادیان را نمی پذیرد؛ بودایی، مسیحی، مسلمان، زرتشت و دیگر ادیان باید محترم شمرده شوند.هم عقل حکم می کند و هم سخن و تاکید صریح قرآن است که انسان ها نمی توانند به مقدسات همدیگر توهین کنند.

او گفت: امروزه یک آمریکایی، اروپایی ، بودایی، مسلمان و مسحیت و پیروان دیگر ادیان باید به مقدسات و دین همدیگر احترام بگذارند و البته برای بشریت و جامعه امروزی اهانت کردن به مقدسات قابل پذیرش نیست.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه خطاب‌های قرآن و کلام وحی همه از آدم و انسان سخن رانده است ، یادآور شد: غم امروز ما و جامعه بشری، غم انسانیت است و ما باید به دنبال دنیایی یکپارچه در همه عالم باشیم.

وی ادامه داد: امروزه پیام دین اسلام و حضرت محمد مصطفی (ص) را بهترین و رساترین و گویا ترین پیام برای بشیریت می دانیم و این پیام وحدت برای همه عالم که با الهام از قرآن نیز گرفته شده است فراگیر خواهد شد و همه جهان را در می نوردد، مشروط به آنکه ما مبلغان خوبی برای این دین و این پیام  پیامبرعظیم الشان اسلام باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به ضرورت وحدت و دوری از تفرقه میان شیعه و سنی گفت: در قرآن از دامن زدن به تفرقه در مقام عذاب های آسمانی و بلایای طبیعی یاد شده است و ما باید تلاش کنیم با وحدت و انسجام اسلامی صدای اسلام ناب را به گوش جهانیان برسانیم.