همزمان با شروع هفته وحدت؛

سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار:

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  با موضوع «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام، راهکارهای اجرائی و اقدامات عملیاتی» در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  با موضوع «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام، راهکارهای اجرائی و اقدامات عملیاتی» ۱۷ تا ۲۲ مهر با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان در تهران برگزار می شود.
این کنفرانس به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان و به صورت حضوری و مجازی در شش محور زیر برگزار می‌شود:
1-جنگ و صلح عادلانه
2-اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم
3-آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی گری
4-احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین
5- همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات
6-تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی.

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت حضوری از تاریخ بیست مهرماه آغاز و با برنامه‌های همچون زیارت حرم مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، شرکت در نماز جمعه، بازدید از پژوهشگاه رویان و بازدید از راکتور تحقیقاتی تهران و… تا تاریخ بیست و دو مهرماه ادامه خواهد داشت. همچنین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در قالب وبینار از تاریخ هفده مهرماه لغایت بیست و دو مهرماه برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان ونیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

مهمانان کنفرانس بین المللی وحدت از میان شخصیت‌های فرهیخته، علماء و مفتیان و شخصیت‏های سیاسی کشورهای اسلامی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور انتخاب می‌شوند. تاکنون صدها متفکر، عالم، اندیشمند و فعال فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، از سراسر جهان و جمع کثیری از علماء و متفکران شیعه و اهل سنت از مناطق مختلف کشور در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه مقاله، سخنرانی و بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در این کنفرانس باید از طریق آدرس اینترنتی iuc.tagrib.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مطالب مشابه