موضوع «گفت و گو» از حیث عقلانی مورد تایید تمامی ادیان الاهی است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه)، نشست علمی مجازی از سوی بخش شبهه یابی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) با موضوع «تأثیر حضور بزرگان شیعه در واتیکان امّا و اگرها…»،با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری؛ معاون ارتباطات و بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار ‌گردید.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بحث اصلی پیرامون این موضوع خود «گفت و گو» است، که از حیث عقلانی مورد تایید تمامی ادیان الاهی است. هدف ما از این گفت و گو ها این است که بگوییم دیدگاهی که ما از اسلام داریم یک دیدگاه تمدنی معاصر است که به فکر ارزش های انسانی و رفع آلام بشری و صلح مقبول است.

 معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب درباره توانایی و ظرفیت ما در این عرصه افزود: هر مؤسسه و نهادی به اندازه توانایی خودش باید حرکت کند و صرف عدم داشتن امکانات کافی موجب توقف نمی شود. با توجه به فرمایش حضرت آیت الله بروجردی ما اگر بتوانیم مرجعیت امامان شیعه را به جهانیان اثبات کنیم، بعد از چند نسل حقیقت برای همه روشن می شود. ما با ورود به این گفت و گو ها چهره فرهنگی، انسانی و علمی خود را نشان می دهیم. همچنین با این دروغ بزرگ که گفت و گوی ادیان موجب درگیری ها می شود نیز مخالفت می کنیم.

وی در رابطه با علمی بودن گفت و گوی بین ادیانی نیز خاطر نشان کرد: گفت و گو ها به همین صورت دارد پیش می رود. ما فقط باید داشته های خود را مدیریت کنیم. ما مؤسسات و نهاد های مدنی فراوانی داریم که با تمام دنیا در حال گفت و گو است. مثلا دانشگاه ادیان و مذاهب در دنیا بی نظیر است، درباره همه ادیان چه ابراهیمی و چه غیرابراهیمی بحث علمی می کنند. نکته مهمی است که باید بین مراکز ما یک هماهنگی ایجاد شود. در طول این مدت در کشور های مختلف بالای 1200 دانشمند شیعه در این گفت و گو ها شرکت کردند. ما باید با جذب دانشجوهای خارج از کشور تمدن نوین اسلامی را به واسطه همین افراد به جهان عرضه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر تسخیری در پایان بحث افزود:علما و طلاب و دانشمندان شیعه باید در جامعه بحث نشر فرهنگ گفت و گو را ترویج بدهند. باید در این عرصه هم صبر کرد چرا که تحولات فرهنگی مدت زمانی طول می کشد تا اثر گذار باشد.