پیروان ادیان با هرگونه حرکت توهین آمیز علیه سایر مذاهب مخالفند

تاریخ انتشار:

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر نقش تعیین‌کننده علما و نخبگان جهان اسلام برای شناسایی چالش‌های مشترک و تقویت تعاملات فی مابین گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر معادلات ملل اسلامی تاثیرگذارند و با کمک یکدیگر اهداف تقریبی را تحقق می‌بخشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابوالحسن نواب» روز گذشته طی سخنرانی درگردهمایی علمای ارشد شیعه و طلاب دینی در حوزه علمیه جامعه الکوثر شهر «اسلام‌آباد» با حضور آیت الله «شیخ محسن علی نجفی» مدیریت حوزه علمیه،«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران درپاکستان و جمعی از استادان حوزه‌های علمیه، از تلاش‌های تقریبی علمای پاکستان و نخبگان متعلق به مذاهب اسلامی این کشور همسایه در تقویت روحیه برادری، رواداری و جلوگیری از تفرقه تمجید کرد.  

وی درباره وضع جهان اسلام و نقش اندیشمندان نخبگان و علمای مذاهب اسلامی برای همگرایی و توازن همزیستی با سایر ادیان آسمانی گفت:پیروان ادیان در حقیقت با هرگونه حرکت توهین‌آمیز علیه سایر مذاهب مخالفند. مقام معظم رهبری نیز بر پرهیز از اهانت به مقدسات و نمادهای مورد احترام اهل سنت همواره تاکید دارند.

وی اظهار داشت: آینده متعلق به اسلام است، البته هیچ رقابتی یا تقابل در بین ادیان مطرح نیست ولی در عین حال مسلمانان یکه‌تاز تبلیغ و ترویج بر اساس تعالیم دین مبین اسلام هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه آموزه‌های دین مبین اسلام منطبق با فطرت انسان‌ها است، گفت: باید به مرحله اعتدال و تقویت تحمل و مدارا میان صاحبان مذاهب برسیم و به همه بفهمانیم که امت واحده هستیم.

نواب با تاکید براهمیت پاکستان و ایران بعنوان دو کشور اسلامی مهم، بر تقویت عملی وحدت و انسجام امت اسلامی و ضرورت تقریب مذاهب اسلامی برای بازیابی اقتدار جهان اسلام تاکید کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود تا با تلاش‌های هر چه بیشتر بتوانیم سهم متناسبی از ترویج و تبیین و نهادینه کردن وظیفه مقدس وحدت اسلامی و تقریب مذاهب را بر عهده بگیریم.

خاطر نشان می‌شود که در انتهای این جلسه از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر  حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ ابوالحسن نواب و دانشگاه ادیان و مذاهب در ایجاد زمینه‌های گفت‌وگو های ادیانی و تقریب بین مذاهب تجلیل شد.