گزارشی در خصوص کلاهبرداری تلفنی جدید به روش فروش سبد کالا

تاریخ انتشار:

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی و افزایش فشار اقتصادی بر مردم از شگردهایی همچون تحویل بن سبد کالا و برنده شدن در قرعه کشی برای کلاهبرداری استفاده می کنند

مطلب زیر گزارشی از این نوع کلاهبرداری تلفنی است که متاسفانه منجر به مالباختگی یکی از دانشجویان شده و جهت آشنایی با این روش منتشر می شود:

« دیشب پیامکی دریافت کردم که بیان میکرد شما در قرعه‌کشی پنل مخابراتی از طرف شرکت برنده شده اید و برای دریافت سبدکالای خود تماس بگیرید.

بلافاصله ساعت 14 از یک شماره ثابت با پیش شماره 021 فردی با من تماس گرفت و عنوان کرد: شماره شما جزء 5 مشترک برگزیده همراه اول در استان خراسان رضوی شده است و با توجه به اینکه خط شما بالای 80 درصد امتیاز از تماس ها، شارژ ها و تراکنش ها داشته است، در این قرعه کشی شرکت داده می شوید که همه 5 فرد برگزیده این قرعه کشی در واقع برنده اند و فقط برای تعلق گرفتن نوع جایزه قرعه کشی انجام می شود. به سه نفر اول خودرو و به دو نفر بعدی هدیه نقدی تعلق می گیرد که امروز ساعت 18 از شبکه آی فیلم قرعه کشی پخش خواهد شد.

همچنین یک کد تخفیف سبد کالا هم به شما تعلق گرفته که می توانید این کالاها را با قیمت ویژه دومیلیون و دویست هزار تومان دریافت کنید. فرد کلاهبردار حتی کالاها و مدل کالاها را هم به من گفت و من هم حتی قیمت کالاها را از سایت ها استعلام گرفتم و دیدم کالاهای اعلام شده چیزی حدود هفت میلیون ارزش دارند!

بنابراین با توجه به نوع مکالمه اغوا کننده فرد تماس گیرنده، مبلغ مذکور را به شماره کارت داده شده از طریق خودپرداز واریز کردم و آدرس و کدپستی را هم به فرد دادم. و خوشحال بودم که هم برنده قرعه کشی خواهم بود و هم کالای با تخفیف ویژه دریافت می کنم.

متاسفانه من که در آن لحظات کاملا تحت تاثیر قرار گرفته بودم، ساعت 18 به تماشای شبکه آی فیلم نشستم و دیدم هیچ قرعه کشی پخش نشد!!

روز بعد با شماره مذکور تماس گرفتم و در عین ناباوری پاسخ دادند! و گفتند به دلیل مشکلات پیش آمده قرعه کشی پخش نشده است ولی شما برنده 5 میلیون تومان شده اید که برای دریافت این مبلغ با شما هماهنگی می کنیم که به شرکت ما که در تهران است تشریف بیاورید.

با توجه به اینکه با جستجو در اینترنت، متوجه شدم این روش نوعی کلاهبرداری است، به شرکت مربوطه گفتم که من منصرف شده ام و جایزه و کالای مربوطه را نمی خواهم لطفا پول من را برگردانید، که با پاسخ منفی فرد مذکور مواجه شدم!! »