دکتر جیانکارلو استاد دانشگاه پارما تصریح کرد؛

ارتباطات آکادمیکی بستر فهم دیگر ادیان را فراهم می‌کند

تاریخ انتشار:

دکتر جیانکارلو آنلو، عضو هیئت علمی دانشگاه پارمای ایتالیا ضمن حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و بازدید از کتابخانه در نشستی با اعضای هیئت علمی دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارتباطات آکادمیکی بستر فهم دیگر ادیان را فراهم می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جیانکارلو آنلو، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: اینکه در قم چنین دانشگاهی وجود دارد که همه ادیان در آن به صورت آکادمیک و علمی تدریس می‌شود بسیار خوب است. من امروز از حضور در این دانشگاه لذت بردم و باعث افتخار است که امروز در دانشگاه ادیان و مذاهب و در خدمت شما اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه هستم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید به دلایل سیاسی و غیره وضعیت مسلمانان در اروپا مناسب نیست و در برخی از مناطق مسلمانان مورد آزار قرار می‌گیرند. گاهی این مزاحمت‌ و آزارها از طرف دولت‌ها و افرادی است که مامورین دولتی هستند. در برخی از موارد من شاهد این هستم که حتی برای دانشجویان ایرانی در خود ایتالیا مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

عضو هیئت علمی پارما عنوان کرد: ارتباطات دانشگاهی بسیار خوب است ما باید برای گسترش صلح و همچنین همزیستی مسالمت آمیز چنین برنامه‌های را دنبال کنیم. باید به سمت تبادلات استاد و دانشجو حرکت کرده و این امکان را برای اساتید و دانشجویان فراهم کنیم که بتوانند از نزدیک با ادیان و فرهنگ‌های دیگر آشنا شوند. این آشنایی می‌تواند تاثیر بسزایی در فهم دیگر ادیان و پیروان آنها داشته باشد.

ارتباطات آکادمیکی بستر فهم دیگر ادیان را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام حامد شاه رفعتی با اشاره به ارتباطات وسیع و گسترده دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های مختلف جهان در کشورهای مختلف عنوان کرد: ما ارتباطات خوبی با برخی از دانشگاه‌های ایتالیا همچون دانشگاه گرگوریانا و سالزیانای رم داریم و تاکنون برنامه‌های متعددی با این دو دانشگاه برگزار کردیم. بسیار مشتاق هستیم که بتوانیم این ارتباطات را گسترش دهیم و با دانشگاه پارمای ایتالیا هم ارتباطات آکادمیکی خود را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان برای گسترش همکاری راهکارهای مختلفی را دنبال می کند که یکی از دسترس‌ترین راهکارها استفاده از اساتید دو دانشگاه در کلاس‌ها به صورت استاد مدعو از طریق ارتباطات مجازی است. این یکی از ساده‌ترین و موثرترین ارتباط آکادمیکی می‌تواند باشد که ما از اساتید دیگر دانشگاه‌ها دعوت می‌کنیم که به صورت ویدئو‌کنفرانس در برخی از کلاس‌ها حاضر شوند و به صورت استاد مدعو در کلاس مطالب خود را در خصوص موضوع از قبل مشخص شده ارائه دهند و دانشجویان ضمن آشنایی با این اساتید سوالات خود را از آنها بپرسند. همچنین اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب این آمادگی را دارند که در کلاس‌های مختلف دانشگاه شما حضور یابند و در مورد مسائل و موضوعات مربوط به اسلام و شیعه سخنرانی کنند.

رئیس اداره کل بین‌الملل دانشگاه بیان کرد: همکاری‌های دیگری که برای ما با دانشگاه پارما متصور است برگزاری دوره‌های علمی آموزشی در دو دانشگاه با حمایت موسساتی همچون اراسموس پلاس در اروپاست. ما این چنین برنامه‌هایی را با دانشگاه‌های مختلف اروپایی داریم و با برخی دیگر در حال رایزنی هستیم که بتوانیم این گونه برنامه‌ها را تدوین کنیم. دانشگاه ادیان این آمادگی را دارد که بتواند با دانشگاه پارمای ایتالیا نیز چنین برنامه‌هایی را تدوین کند.

وی ادامه داد: سطح دیگری از همکاری‌های علمی تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه است. ما می‌توانیم با حمایت دو دانشگاه قراردادهایی را منعقد کنیم که بر اساس آن اساتید و دانشجویان خود را به دانشگاه شما اعزام کنیم و همچنین میزبان اساتید و دانشجویان شما در ایران باشیم.

حجت‌اسلام حامد شاه رفعتی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزاری دوره‌های علمی تابستانه و زمستانه با موضوعات مختلف در ایران است. در این دوره‌ها علاوه بر برگزاری کلاس‌های مختلف تورهای علمی فرهنگی در شهرهای دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب از همه پژوهشگران در خصوص انجام پروژه‌های مشترک و چاپ مقالات علمی بین‌المللی استقبال می‌کند لذا یکی دیگر از موضوعات همکاری می‌تواند انجام پروژه‌های مشترک و چاپ مقالات باشد که این می‌تواند هم به صورت شخصی و هم به صورت کلان و بین دو دانشگاه پیگیری شود.

ارتباطات آکادمیکی بستر فهم دیگر ادیان را فراهم می‌کند

مطالب مشابه