دکتر مصطفی جعفر طیاری تأکید کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب به یکی از پرچمداران تقریب بدل گشته است

تاریخ انتشار:

درهای این دانشگاه به روی همه کسانی که دغدغه دینی و ملی و دل در گرو اسلام و انقلاب و امام و رهبری دارند همیشه باز است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری، قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با انجمن علمی فرق تشیع دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که هدف ما در این دانشگاه معرفی اسلام ناب بر اساس آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) می‌باشد گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس رسالت خود، گسترش صلح و کاهش آلام بشری را در دستور کار خود دارد و در این راستا سعی داریم با معرفی عالمانه اسلام ناب و تشیع  بر اساس آموزه‌های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به وظیفه دینی خود عمل نماییم.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد؛ یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب همیشه روی آن تاکید دارند بحث وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب است و دانشگاه ادیان و مذاهب با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به یکی از پرچمداران تقریب مذاهب اسلامی در کشور بدل گشته است.
وی افزود؛ یکی از آفت‌هایی که همیشه جامعه را تهدید می‌کند شعار زدگی و احساسی عمل کردن است و ما تلاش کرده‌ایم به دور از غوغا سالاری به وظیفه ملی و دینی خود عمل نماییم و امروزه همه شاهد هستند که از دانشگاه ادیان و مذاهب پیام صلح و دوستی به جهان مخابره می‌شود و این هم از برکات انقلاب اسلامی ایران است.
دکتر جعفرطیاری بیان کرد؛ ارتباط و تعامل گسترده دانشگاه ادیان و مذاهب با مجامع علمی، دینی و فرهنگی سراسر کشور و جهان  تجربیات ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده است که بر خود وظیفه می‌دانیم این تجربیات را در اختیار دیگران، اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به‌عبارتی کل جامعه نیز قرار دهیم و انتقال این تجربیات را امری ضروی و عدم انتقال آن را نوعی خیانت می‌دانیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه  یکی دیگر از اولویت‌های ما در دانشگاه داشتن تعهد و تخصص است گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب تلاش دارد ادامه دهنده خط اصیل انقلاب باشد و پایبندی خود را به آرمان‌های امام و انقلاب و رهبری بار‌ها و بارها به صورت عملی نشان داده است و حضور اساتید متعهد و متخصص که اکثر آن‌ها از یادگاران دوران جهاد و مقاومت هستند و همچنین برگزاری نشست‌های مختلف و حضور در مجامع دینی و ملی دلیل این مدعی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین افزود؛ ما در این دانشگاه رویکرد فراجناحی داریم و درهای این دانشگاه به روی همه کسانی که دغدغه دینی و ملی و دل در گرو اسلام و انقلاب و امام و رهبری دارند همیشه باز است و ما با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که طلاب باید ورای جریانات و گرایشات سیاسی و گرفتار نزاع‌های سیاسی نشوندادامه داد: طلاب در مقام تعلیم و تعلم و باید حق‌مدارانه از تقلید ناصواب از فکر و جریان دوری کنند و در این مسیر رهبر حکیم انقلاب را الگوی خویش قرار دهند و با جهاد تبیین دین خود را به نظام و انقلاب ادا نمایند.
قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تکید کرد؛ ما در دانشگاه ادیان و مذاهب دلبسته و وابسته هیچ جریان خاصی نیستیم و همه ما زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در صدد هستیم طبق حدیث رضوی که فرمودند:«رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»؛ زیبای‌های دین مبین اسلام و مذهب تشیع را به جهانیان اعلام کنیم و کانون صلح،دوستی و وحدت باشیم.
دکتر جعفرطیاری ادامه داد؛ مسیری که دانشگاه ادیان و مذاهب برای خود گشوده است ادامه دهنده راه ائمه دین و بزرگان انقلاب است و ما در این مسیر دست همه دلسوزان را به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم با تلاش همه کسانی که دغدغه دین و انقلاب را دارند و با حمایت بزرگان انقلاب و مراجع معظم تقلید بتوانیم به خوبی این مسیر نورانی و مبارک را ادامه دهیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌‌که ما هنوز در ابتدای این راه مقدس هستیم افزود؛ در نشست‌ها و جلسات دانشگاه باید بی‌طرفانه و صرفاً بحث‌های علمی دقیق در آنها مطرح شود زیرا دیگرانی هستند که برداشت‌های نادرستی دارند و همیشه بهانه‌جویی می‌کنند. البته هر حرکت صحیحی، مخالفانی دارد و نمی‌توان از هجمه‌های آنها در امان ماند، زیرا برخی برخلاف تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه هدی و همچنین رهبران انقلاب  با اصل گفت‌وگو و تقریب مذاهب اسلامی و هرگونه تحول و نوع آوری در علوم اسلامی مخالف‌اند و یا اینکه اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارند و با اصل نظام و جمهوری اسلامی مشکل دارند. برخی نیز هستند که با دانشگاه ادیان و مذاهب مخالفت می‌کنند، در حالی که اصلاً شناختی از دانشگاه ندارند و حتی موقعیت مکانی دانشگاه را هم نمی‌شناسند.
دکتر جعفرطیاری در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: ما نیز کاستی‌ها، نقاط ضعف و مشکلاتی داریم ولی گوش‌شنوایی هم داریم  و ما به هدف  خود که اتحاد جهان اسلام و تقریب مذاهب اسلامی، معرفی عالمانه اسلام و  مذهب تشیع به جهان، گسترش صلح، کاهش آلام بشری و تقویت گفتمان جمهوری اسلامی ایران است ایمان داریم.

مطالب مشابه