حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری تصریح کرد؛

دانشگاه وست بوهیمای جمهوری چک ظرفیت بالقوه ای برای همکاری دارد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز دوشنبه دوم خرداد به همراه گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب از دانشگاه وست بوهیمیان چک بازدید کرد.

در این بازدید که دکتر رومانا سوچا مسئول مهمانان بین‌المللی دانشگاه وست بوهیمان همراه گروه اعزامی بود به معرفی بخش‌های این دانشگاه پرداخت. وی گفت که دانشگاه وست بوهیمان چک دارای ۱۲ هزار دانشجو می‌باشد که حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان‌شان، دانشجویان بین‌المللی و ۳۰۰ نفر نیز از دانشجویان پروژه‌های تبادل دانشجو می‌باشند.

وی همچنین عنوان کرد که دانشگاه وست بوهیمیان جمهوری چک ۹ دانشکده دارد که ۵ دانشکده در بخش اصلی دانشگاه و ۴ دانشکده در مرکز شهر قرار دارند.

رومانا سوچا بخش‌های مختلف دانشکده هنرو طراحی دانشگاه را به گروه اعزامی نشان داد و گفت که در این دانشکده دانشجویان به صورت عملی با هنر و طراحی آشنا می شوند. دانشکده هنر و طراحی یکی از دانشکده‌های مهم دانشگاه است که با دانشکده‌های دیگر از جمله دانشکده مهندسی صنعت ارتباط مستقیمی دارد و بسیاری از فعالیت‌های طراحی مورد نیاز بخش‌های دیگر دانشگاه مخصوصا بخش‌های صنعتی توسط این دانشکده انجام می‌شود.

در ادامه بازدید، گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب از دانشکده مهندسی برق، مهندسی صنعت و مرکز تحقیقات تکنولوژی‌های نوین و در نهایت از کتابخانه این دانشگاه بازدید کردند.

در پایان این بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری به معرفی کوتاهی از دانشگاه پرداخت و عنوان کرد که دانشگاه ادیان ۱۵ هزار دانشجو دارد که حدود ۸۰ درصد این دانشجویان، دانشجویان غیر ایرانی و بین‌المللی هستند. بنابراین دانشگاه ادیان یک دانشگاه بین‌المللی است که ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه‌های مشترک بین‌المللی دارد. 

وی اشاره کرد با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در دانشگاه وست بوهیما و دانشگاه ادیان وجود دارد می‌توان امیدوار بود که با برنامه‌ریزهای دقیق و مدون بتوانیم این امکان را فراهیم کنیم که دانشجویان و اساتید هر دو دانشگاه از امکانات هر دو دانشگاه استفاده کنند.

مطالب مشابه