امام جمعه مسجد جامع دهلی بیان کرد؛

دانشگاه ادیان و مذاهب می تواند صدای اسلام ناب را به گوش جهانیان برساند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این دیدار قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با خوش آمد گویی به امام جمعه مسجد جامع دهلی و با اشاره به روابط ریشه دار و مستحکم ایران و هند گفت: ایران وطن همه مسلمانان جهان است و ما  در جمهوری اسلامی ایران  خود را میزبان همه‌ی مسلمانان از اقصی نقاط جهان می‌دانیم.
دکتر مصطفی جعفرطیاری در ادامه با بیان اینکه امروزه دانشجویانی از 35 کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل می‌باشند ادامه داد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی دارد که روابط علمی خود را با دانشگاه‌های هند گسترش دهد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور دانشجویانی از کشور بزرگ هند در دانشگاه ادیان و مذاهب باشیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین افزود؛ رسالت ما در دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل بیت(علیهم السلام) و شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت‌‌و‌گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت‌ همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق  است  و این دانشگاه فرصت بسیار خوبی برای مسلمانان و همه آزاد اندیشان جهان است که بتوانند دور هم جمع شده و با گفت‌وگو  و تبادل نظر برای مشکلات کنونی جهان چاره‌اندیشی کنند.
در ادامه این دیدار امام بخاری امام جمعه مسجد جامع دهلی با اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با مسئولین این دانشگاه گفت:در جهان امروز که دشمنان اسلام هراسی را راه انداخته‌اند دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند صدای اسلام ناب را به گوش جهانیان برساند و همه مسلمانان و علمای جهان اسلام باید از ظرفیت ایجاد شده در این دانشگاه استفاده نمایند.
امام بخاری ادامه داد؛ در این دانشگاه کارهای بسیار بزرگی در زمینه ادیان و مذاهب شده است و من به نوبه خود  قدردان زحمات شما هستم و امیدوارم بتوانم در معرفی این دانشگاه به مجامع علمی و دانشگاهی کشور هندوستان نقشی داشته باشم.
امام جمعه مسجد جامع دهلی همچنین بیان کرد؛ یکی از مشکلات جهان امروز عدم شناخت از یکدیگر و تحمل مخالف است و این دانشگاه کارهای زیربنایی بسیار خوبی را برای گسترش فرهنگ گفت‌وگو و صلح انجام داده‌ است و من از اینکه توانستم در جمع فرهیختگان این دانشگاه باشم بسیار مفتخرم و امیدوارم دوباره بتوانم در این دانشگاه حضور پیدا نمایم و شاهد موفقیت‌های روز افزون شما باشم.

در ادامه این دیدار دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار امیدواری کرد این دیدار سرآغاز جدیدی در گسترش ارتباطات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با مجامع علمی و مذهبی کشور هندوستان باشد.

مطالب مشابه