رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛

امام مردم را باور داشت و خود را خدمتگزار مردم می دانست

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛به مناسبت فرا رسیدن سی‌و‌سومین سال‌روز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با اشاره به خدمات انجام شده در طول انقلاب اسلامی گفت: امام امت نور بود و انقلابی که به رهبری آن پیر فرزانه در ایران شکل گرفت نیز نور بود و امام با آن روح بلند و نفس الهی خود و با نور وجودش ظلمات را به روشنایی تبدیل کرد و عظمت را به اسلام و ایران برگرداند و امید تازه‌ای را در دل های مستضعفین جهان روشن نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ادامه داد؛ امام یکپارچه اخلاص و فناء فی الله بود و مردم را باور داشت و خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و به همه سفارش می‌کرد که قدر این ملت که با تحمل  این همه زحمات و مشقات شما را سرکار آورده است را بدانید و به ملت خدمت کنید و دوای درد دردمندان و ستمدیدگان باشید.

وی بیان کرد؛ امام عظیم الشان ما در تمام کارها با توکل بر خدا و ایمان راسخ گام بر می‌داشت و درفاع از حق مظلومین و مستضعفین جهان از هیچ احدی ترس و واهمه‌ای نداشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد؛ امام هیچ چیزی را برای خود و بستگان خود نمی‌خواست و نخواست و برای امام رضای الهی و خدمت به محرومین ملاک بود.امام رمز پیروزی را در وحدت کلمه می‌دانست و همگان را به وحدت و خدمت بی‌منت به مردم توصیه می‌نمود.

سید ابوالحسن نواب افزود؛ حضرت امام خمینی (ره) در مقابل مستکبرین و گردنشان داخلی و خارجی با صلابت تمام ایستادگی می‌کرد ولی در مقابل مستضعفین و محرومین همیشه خاضع بود و بارها بخاطر برخی از کم‌کاری‌های مسئولین وقت با اخلاص تمام از آحاد مردم عذرخواهی نمود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد؛ همه ما در مقابل امام و انقلاب مسئولیم و باید میراث‌دار خوبی برای این فقیه بصیر باشیم و امام را به معنای واقعی بشناسیم و راه امام و هدف امام را ادامه دهیم.

وی گفت: امروزه خلف صالح آن عارف الهی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که فرمود:«این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» ادامه دهنده راه خمینی کبیر است و همه کسانی که دل در گرو امام و  انقلاب دارند باید به دور از منیت و خودخواهی گوش به فرمان رهبر دور اندیش انقلاب باشند.

سید ابوالحسن نواب افزود؛برای اعتلای ملک و میهن از باندبازی و جناح بندی دور باشیم  و با رفتار و عمل پایبندی خود را به این مسیر نوارنی نشان دهیم و هر کجا کج رفتیم و قصوری داشتیم شجاعانه از محضر ملت شریف ایران عذرخواهی و طلب حلالیت نماییم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد؛ ملت شریف ایران بارها و بارها نشان داده که در مقابل سختی‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کند و امام این مردم را به خوبی شناخت و در وصیت نامه الهی و سیاسی خود با صراحت بیان فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله – صلی الله علیه و آله – و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی – صلوات الله و سلامه علیهم – می‌باشند». و مردم نیز امام را به خوبی شناختند و با لبیک به ندای آن فقیه وارسته عاشقانه برای اعتلای اسلام و انقلاب هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: مردم در این آزمون سخت الهی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و الان این وظیفه  ما مسئولین است که با خدمت به مردم به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل نماییم  و با نصب العین قرار دادن فرامین امام و رهبری دین خود را در مقابل خدا و مردم به نحو شایسته اداء نماییم.

مطالب مشابه