استاد دانشگاه گراتس تاکید کرد:

علاقمند گسترش تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه روز دوشنبه نهم خرداد با دکتر فرانس وینتر عضو هیئت علمی دپارتمان مطالعات ادیان در دانشگاه گراتس دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام  والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری با اشاره به اهمیت فعالیت‌ علمی بین‌المللی برای دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های کشورهای مختلف زمینه ساز شناخت اساتید و دانشجویان از دیگر ادیان و فرهنگ‌هاست. به نظر ما این تبادلات تاثیر مهمی در کاهش اختلافات و مشکلاتی بین‌المللی چه از نظر ادیانی و چه نظر سیاسی می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب به دنبال برنامه‌های عملی و جدی در خصوص ارتباطات دانشگاهی است. ما از هر گونه برنامه علمی مشترک اعم از تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های مشترک استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری بیان کرد: ما یک برنامه تبادل استاد در سال‌های گذشته داشتیم که متاسفانه کرونا معانع از برگزاری کامل آن شد. این برنامه چهار ساله بود که ظاهرا فقط یک سال از آن باقی مانده است. در طول این چهار سال فقط یک‌بار تبادل انجام شد و در باقی موارد به دلیل کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت امکان برگزاری آن وجود نداشت.

وی افزود: به نظر ما آن دوره‌ای که این تبادل انجام شد بسیار مفید بود و دانشگاه ادیان و مذاهب مشتاق گسترش همکاری است. ما تاکید داریم که علاوه بر تبادل استاد، بتوانیم دانشجویان را نیز به دانشگاه‌های همدیگر ارسال کنیم. اعزام دانشجویان به دانشگاه‌های دیگر کشورها برای دانشگاه ادیان و مذاهب بسیار مهم و جدی است.

دکتر فرانس وینتر عضو هیئت علمی دانشگاه گراتس ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت اعزامی از دانشگاه ادیان گفت: متاسفانه همانطور که شما اشاره کردید کرونا مانع از برگزاری قرارداد ما با حمایت اراسموس پلاس شد. اما هنوز یک سال دیگر باقی مانده است که ما باید در خصوص این سال به تفاهم برسیم. به نظرم در شهریور ماه و بهمن ماه سال آینده برای اجرایی کرده قراردادمان زمان خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما هم به صورت جدی به دنبال گسترش همکاری و اجرای قراردادهای مختلف و گسترده‌تر با دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم. تجربه شخصی من در خصوص همکاری با دانشگاه ادیان و حضور در آن دانشگاه بسیار خوب بود. من دانشگاه ادیان و مذاهب را به عنوان یک همکار جدی با دانشگاه گراتس در نظر دارم و تلاش خواهم کرد که همکاری‌های علمی گسترده‌تری را تعریف کنم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گراتس بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه از قرارداد قبلی‌مان یک سال باقی مانده است ما در حال حاضر امکان درخواست یک برنامه جدید که در آن تبادل دانشجو هم وجود داشته باشد را نداریم. بعد از اتمام قرارداد کنونی‌مان می‌توانیم در خصوص یک قرارداد جدید و جزئیات حضور اساتید و دانشجویان مذاکره کنیم و سپس پرپوزالی تهیه کرده و آن را به اراسموس برای تایید حمایت‌های مالی مورد نیاز ارسال کنیم.

مطالب مشابه