جمهوری اسلامی ایران الگوی خوبی برای همزیستی ادیان و مذاهب در جهان است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، تلویزیون مساحات لبنان روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد‌مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب مصاحبه‌ای با موضوع تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه و صحنه بین الملل صورت گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری در این مصاحبه بیان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان نماد مقاومت در برابر استکبار جهانی در همه زمینه هاست. وی تاکید کرد که  ایران نه فقط در صحنه سیاسی، نظامی و امنیتی استکبار ستیز است، بلکه با توان علمی مضاعف در توسعه علوم مختلف انسانی، پزشکی، نانو و هسته‌ای پیشگام کشورهای منطقه است و این را مدیون تلاش دانشمندان و فرهیختگان بی ادعای خود می‌داند.

وی گفت: علاوه بر آن چهره ایران در علوم، ورزش، هنر و ادبیات و دیگر شاخص‌های فرهنگی، که همه از نمادهای تمدن نوین اسلامی است، پیشتازی می‌کند. ساختن ایرانی قوی در جهان معاصر مشوق ایرانیان و موجب خرسندی ملت‌های تحت ستم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در این مصاحبه تاکید کرد: امروزه بسیاری از کشورهای منطقه با الگو‌گیری از ایران نوین، به خود باوری رسیده و تلاش می‌کنند تا خود نیز به این راه تاسی کرده و زمینه های رشد در سایه استقلال وسیادت را در پیش بگیرند.

وی اضافه کرد: ایران امروز در تعامل با پیروان مذاهب و ادیان مختلف الگوی خوبی برای همزیستی به جهان معرفی می‌کند. تلاش برای ارتباط و تعامل با پیروان سایر ادیان چه در داخل و چه در خارج ایران در راه ارتقای معنویت واخلاق وگسترش عدالت از اهداف مهم این تعامل است. این اهداف در واقع هدف همه انبیا و مصلحان بشر است و گام‌های بسیار موثری را در این زمینه برداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری در پایان این مصاحبه گفت: دانشگاه بین المللی ادیان و مذاهب یکی از پیشگامان دانشگاه‌های ایرانی برای تحقق اهداف بزرگ انسانی و اسلامی است. این دانشگاه تاکنون هزاران دانشجوی فارغ التحصیل شده و یا در حال تحصیل طی این مسیر، تربیت کرده است

ضمنا در حاشیه این مصاحبه حجت الاسلام و المسملین دکتر محمدمهدی تسخیری با ابراهیم درویش نویسنده و تهیه کننده لبنانی، دکتر بهمنی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات و محمد علمی کیانی مسوول گروه اعزامی هفته فرهنگی به لبنان و مدیر امور فرهنگی سازمان ارتباطات دیدار کرد.