امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه مطرح کرد؛

اختلاف جایی در حج ندارد

تاریخ انتشار:

امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه با بیان این که حج کنگره بزرگ امت اسلام است، تصریح کرد: حرف‌های مهم و ریشه‌دار باید در حج گفته شود و اختلاف جایی در حج ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آخوند ناصر محمد قزل طی سخنانی به‌صورت مجازی در همایش بین‌المللی «بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال برای زنده‌بودن اسلام ۵ رکن اساسی را قرار داده است که حج از بااهمیت‌ترین آن‌ها است به‌طوری‌که حج آموزش‌ها و آموزه‌هایی دارد که ما انسان‌ها را در تعالیم و رشد هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: حج آموزش قیام، وحدت و ریشه‌کنی تمام بیماری‌های اجتماعی است، حج تکلیفی قرآنی است که به ما تکلیف می‌کند که هرکسی استطاعت مالی دارد اموالش را برای رسیدن به مناسک حج انفاق کند.

آخوند محمد قزل بیان داشت: خداوند اختیار این عمل را از تمامی نیروها گرفته و دست همه مسلمانان را برای حضور در حج باز گذاشته است به‌طوری‌که همه باید در روز واحد در عرفه و … حضور داشته باشند که همه این ها پیام دارد.

وی با بیان این که حج کنگره بزرگ امت اسلام است، تصریح کرد: حرف‌های مهم و ریشه‌دار باید در حج گفته شود و اختلاف جایی در حج ندارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت قازان قایه خاطرنشان کرد: زمانی که احکام و مناسک حج را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم که تفاخر و فخرفروشی را از مسلمان‌ها می‌گیرد و عمل واحد و مسیر واحد را برای انسان‌ها شکل می‌دهد.

 

مطالب مشابه