مردم همواره حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، امروز، ۱۵ خرداد در مراسم گرامی‌داشت سالروز قیام خونین پانزده خرداد که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد،با اشاره به نقش مردم و علمای لرستان در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: استان لرستان و علمای بزرگ خرم‌آباد پایگاه امام راحل(ره) و انقلاب بود.

وی ادامه داد؛ پیوند بین امت و امام ناگسستنی است و امروز می‌بینیم که با گذشت سی‌و سه سال از ارتحال آن حکیم فرزانه هنوز عشق خمینی نه فقط در دلهای ایرانیان بلکه در دل‌های همه آزادی‌خواهان جهان جاری و ساری است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه تکیه کلام امام راحل(ره) این بود که انبیا آمدند که انسانیت و انسان‌ها و مستضعفان جهان را نجات دهند، اظهار کرد: مخاطب امام مستضعفین جهان بودند امام راهی را ایجاد کرد که امروز مدعیان زیادی دارد کما اینکه ایشان هرگز به دنبال جنگ، خشونت و ترور نبود و وقتی می‌خواستند حسن‌علی منصور را ترور کنند، امام راحل اجازه شرعی ترور را نداد.
وی خاطر نشان کرد؛ رمز موفقیت امام خمینی(ره) ایمان به خدا و باور به مردم بود که توانست در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کند و با ایجاد اتحاد و یکپارچی بین امت اسلامی عظمت اسلام را به دنیا نشان دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه امام خمینی(ره) سال ۱۳۴۲ تحولی جهانی ایجاد کرد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دین مبین اسلام دوباره در جهان احیا شد و امام خمینی(ره) دین‌داری را در جهان زنده کرد.
رئیس دانشگاه ادیان  و مذاهب امام خمینی(ره) را هویت و شناسنامه جامعه ما عنوان کرد و گفت: مردم ولایی استان لرستان، مردمی مبارز و شجاع بوده و هستند و لذا همواره این استان پایگاه انقلابیون، روحانیون و مردم مبارز و شجاع در مبارزه با استکبار و ظلم بوده است و رشادت‌های مردم این خطه در دفاع از کیان اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، امروز جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است، یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند با تبلیغات خود، مردم ما را نسبت به انقلاب مایوس کنند، چرا که مردم همواره حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با توکل به خدا و همراهی مردم، آزادی خواهی و استقلال طلبی را برای ملت به ارمغان آورد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، صلح جهانی را بر پا کرد و لذا رهبران آزادی‌خواه جهان در دوران معاصر حرکات انقلابی خود را مدیون خدمات و اندیشه‌های حضرت امام(ره) هستند.

سید ابوالحسن نواب با بیان اینکه همه رهبران از سراسر جهان به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، افزود: عده‌ای فریاد ناامیدی سر می‌دهند هر چند ما به مشکلات واقف هستیم و این مشکلات را ابرقدرت‌ها تحمیل کرده‌اند و انشالله رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در سال ۴۲ یک تحول جهانی آفرید، اظهار کرد: اگر کسی بر اثر القائات دشمن ناامید شده باشد؛ بداند که انقلاب راه خود را در جهان بشریت پیدا کرده است منتهی راه‌هایی که بشر باید بپیماید به زمان نیاز دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ سرود زیبای «سلام فرمانده» سه روز بعد از رسانه‌ای شدن به کشمیر رسید و در آنجا سروده شد، ادامه داد: اگر این شعر موجب توجه رهبری قرار گرفته به این سبب است که این اثر مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

سید ابوالحسن نواب در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت در صنعت اتمی، گفت: سردار سلیمانی که خود را سرباز امام و انقلاب و رهبری می‌دانست ابرقدرت‌های جهان را قانع کرد که باید کنار سوریه ایستاد و ما امروز ثمرات شکست داعش را می‌بینیم .