با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب صورت گرفت؛

دیدار جمعی از علمای اهل سنت امامیه هند با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، جمعی از علمای اهل سنت امامیه (صوفیه) هند با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه باحجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان هندی گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب متعلق به شما است، چه خودتان بخواهید تحصیل کنید، چه اینکه فرزندان شما بخواهند در اینجا تحصیل کنند. ما در این دانشگاه همه‌ رشته‌هایی را که ممکن است شما علاقمند به تحصیل در آن رشته‌ها باشید را فراهم کرده‌ایم. همه مذاهب و ادیان در این دانشگاه تدریس می‌شوند. همه فرق صوفیه نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند. رشته‌های دیگری مانند حقوق، رسانه، مطالعات زنان، تاریخ، قرآن و برخی رشته‌های دیگر نیز در این دانشگاه مورد بحث و مطالعه قرار می‌گیرد. وی ادامه داد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۴ دانشکده و ۱۵ هزار دانشجو دارد که ۸۵ درصد این دانشجویان غیر ایرانی هستند و از ۳۵ کشور جهان دانشجوهایی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و إن‌شاءلله در آینده به تعداد کشورهایی که دانشجویان آنها در این دانشگاه تحصیل می‌کنند ۱۵ کشور دیگر نیز اضافه خواهد شد.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود؛ در این دانشگاه رشته‌های مختلف مربوط به شیعه‌شناسی وجود دارد؛ رشته‌هایی همچون شیعه‌شناسی، تاریخ تشیع و کلام تشیع. ما رشته‌هایی در مورد مذاهب فقهی و کلام اسلامی، همچون فقه شافعی و حنفی داریم.  و بطور خاص دانشکده عرفان  نیز بر روی بحث‌های عرفانی تمرکز دارد. بنابراین همه معارف اسلامی در این دانشگاه تحصیل می‌شود و همه رشته‌هایی که بیان شد به صورت تطبیقی تدریس و تحصیل می‌شوند.

در  ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب با  پاسخ  به سؤالات مهمانان گفت: ما خیلی متأسفیم که به خاطر شرایط کرونایی نمی‌توانیم پذیرای هیئت‌های زیادی از کشورهای مختلف در این دانشگاه باشیم. و برخی از کشورها نیز بخاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران خود را از حضور در مجامع علمی ایران محروم ساخته‌اند و ما باید به قدری روابط علمی و دانشگاهی خود را با جهان توسعه دهیم که هیچ وقت ملت‌ها احساس جدایی از همدیگر را نداشته باشند.

در پایان این جلسه یکی از اعضای هیئت هندی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: میزبانی شما بسیار عالی بود و این زحمات شما قابل جبران نیست و دانشگاه ادیان و مذاهب فضای جدیدی را به روی همه طالبان علم و دانش گشوده است و امیدوارم همه بتوانند از این فضای به‌وجود آمده استفاده کنند.

گفتنی است این دیدار پنجشنبه 14 بهمن 1400 در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

 

مطالب مشابه