پذیرش دانشجوی کارشناسی غیرحضوری

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب در مقطع کارشناسی، بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در رشته‌های «شیعه‌شناسی» و «فقه و حقوق اسلامی» دانشجو می‌پذیرد. این دوره‌ها صرفاً به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی غیرحضوری این دانشگاه می‌توانند علاقه‌مندی خود را نسبت به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کنند. 

کدرشته‌ها در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور

رشته شیعه‌شناسی: 15523

رشته فقه و حقوق اسلامی: 15524

 

آشنایی با رشته شیعه شناسی

شیعه‌شناسی از اهمیت و جایگاهی مهم در مطالعات علوم اسلامی برخوردار است. شناخت درست یک مذهب مستلزم روی‌کرد علمی و دقیق به جنبه‌های مختلف آن است. این روی‌کرد علمی برای تعمیق باورها و پاسخ به سؤال‌ها و رفع شبهه‌ها و ابهام‌های تاریخی، عقیدتی و … مفید خواهد بود. در دوره شیعه‌شناسی، جوانب مختلف مذهب تشیع با روی‌کردهای تاریخی، اعتقادی، کلامی و مبانی اندیشه‌ها و مکاتب، جغرافیا و تحولات تشیع مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این رو، زمینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، تاریخ تمدن اسلامی، کلام و حتی علوم سیاسی، اجتماعی و … را برای دانش‌آموختگان خود فراهم می‌کند‌ و نیازهای معرفتی مسلمانان به‌خصوص شیعیان را با نگاهی علمی و دانشگاهی پاسخ می‌دهد. 

 

آشنایی با رشته فقه و حقوق اسلامی

علم حقوق در میان رشته‌های مختلف علوم انسانی، یکی از وسیع‌ترین و پرکاربردترین رشته‌هایی است که ظرفیت فراوانی در فعالیت‌های پژوهشی و شغلی دارد. به دلیل اشتراک در منابع استنباط، فقه اسلامی نیز به‌عنوان مبنای علم حقوق در کشورهای اسلامی از اهمیتی خاص برخوردار است. دوره آموزشی فقه و حقوق اسلامی می‌تواند زمینه‌های لازم را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی رشته‌های متعدد حقوقی فراهم کند. هم‌چنین فعالیت حقوقی در دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور ازجمله عرصه‌هایی است که پیش روی دانش‌آموختگان این رشته دانشگاهی قرار دارد.

 

چگونگی پیش ثبت‌نام داوطلبان

1. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون ورودی است.

2. دوره‌های آموزشی به‌صورت غیرحضوری (مجازی) است.

3. آموزش متن‌محور است و درس‌نامه‌های تهیه شده از تدریس اساتید از طریق سایت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

4. علاوه بر متن، فیلم و صوت تدریس اساتید نیز در دروس اصلی از طریق سایت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

5. کلاس آنلاین نیز برای تلخیص مطالب دروس اصلی و رفع اشکالات دانشجویان در اواخر هر ترم در دروس اصلی رشته در نظر گرفته می‌شود.

6. ظرفیت هر رشته تحصیلی 120 نفر است.

7. شهریه تمام دوره در طول هفت ترم حدود 12،000،000 تومان است که دارای 40% تخفیف شهریه است و با پرداخت 1،000،000 تومان در ترم اول ثبت‌نام صورت می‌گیرد. مابقی شهریه در صورت پیگیری از طریق وام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل پرداخت است.

8. امکان معادل‌سازی دروس دانشگاهی طبق ضوابط مصوب وزارت علوم وجود دارد و از آن دروس شهریه گرفته نمی شود.

9. مدرک دانش‌آموختگان این رشته‌های تحصیلی را وزارت علوم صادر می‌کند.

10. امکان ادامه تحصیل در همان رشته یا رشته‌های مرتبط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در همین دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها وجود دارد.

11. با توجه به شیوه و کیفیت آموزشی این دانشگاه و هزینه کم تحصیل در آن و اخذ مجوزهای لازم از طرف وزارت علوم، امکان تحصیل هم‌زمان در رشته‌های کارشناسی غیرحضوری این دانشگاه با سایر رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. 

 

شرایط داوطلبان

لازم است متقاضیان از شرایط عمومی و اختصاصی ذیل بر اساس شرایط مندرج در دفترچه راهنمای سازمان سنجش آموزش کشور برخوردار بوده و برادران از لحاظ مقررات وظیفه عمومی مندرج در این دفترچه راهنما منعی نداشته باشند.

 

1. شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

ب) نداشتن سابقه عضویت در سازمان‌های غیرقانونی، فراماسونری و وابستگان آنها؛

د) عدم احراز فساد اخلاقی؛

ه) عدم اعتیاد به مواد مخدر.

 

2. شرایط اختصاصی

الف) داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6؛ و یا دیپلم دوره چهار ساله (مشهور به دیپلم نظام قدیم)؛ و یا گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی ـ واحدی یا ترمی ـ واحدی)؛ و یا کاردانی (فوق دیپلم).

دارندگان این مدرک و هم‌چنین آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ 31/6/1400 می‌توانند یکی از این مدارک را تهیه نمایند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

تبصره: مدرک سطح یک حوزه‌های علمیه معادل کاردانی محسوب می‌شود. (فقط مشروط بر این‌که داوطلب دیپلم را قبلاً اخذ کرده باشد.)

 

توجه:

در این مرحله تنها پیش‌ثبت‌نام صورت گرفته و تا تکمیل ثبت‌نام در سامانه سازمان سنجش و پذیرش نهایی سازمان سنجش و ارسال اسامی پذیرش‌شدگان، این دانشگاه هیچ‌گونه تعهدی مبنی بر انجام پذیرش نهایی و صدور شماره دانشجویی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه ادیان و مذاهب به سایت دانشگاه به نشانی www.urd.ac.ir مراجعه یا با شماره تلفن 02532802610 داخلی 103 و یا با شماره همراه 09136803477 تماس بگیرید.

 

ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور / کلیک کنید

 

پیش‌ثبت‌نام در دانشگاه ادیان و مذاهب / کلیک کنید

مطالب مشابه