رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم جشن دانش آموختگی…

آماده ام در وسط میدان وحدت بنده را به شهادت برسانند و فدایی این راه شوم

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان اهل‌سنت دانشگاه ادیان و مذاهب که روز چهارشنبه بیستم اسفندماه 1399 در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث به تمام مسلمانان و آزاداندیشان جهان، با اشاره به اندیشه‌های تقریبی رهبر معظم انقلاب گفت: اطلاعات بنده از علمای هزار و دویست ساله تشیع نشان می‌دهد که عالم و مرجع و رهبری با ویژگی مقام معظم رهبری در طول تاریخ وجود نداشته و معلوم نیست در آینده نیز چنین فردی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه فوق‌العاده و روشن‌ضمیری بی‌نظیر رهبری است که اهانت به مقدسات اهل‌سنت را حرام شرعی می‌دانند.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که به دلیل فعالیت‌های تقریبی و تلاش برای وحدت و هم‌دلی شیعه و سنی چوب زیادی خورده‌ام و می‌خورم و خواهم خورد، گفت: در راه تحقق وحدت، اعلام کردم و این‌جا نیز اعلام می‌کنم که آرزویم شهادت در عرصه وحدت امت اسلامی است و آماده‌ام در وسط میدان وحدت بنده را به شهادت برسانند و فدایی این راه شوم.

وی ادامه داد: دوستان زیادی از من در طول جنگ به شهادت رسیدند ولی بنده به شهید شوشتری بسیار غبطه می‌خورم که میان معرکه گفت‌وگوی میان شیعه و سنی به شهادت رسید. آرزو می‌کنم خداوند توفیق دهد جانم را بر سر این آرمان بگذارم تا بفهمند آرمان من صادقانه است. این راه چهل ساله من است و از آن کوتاه نخواهم آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب عنوان کرد: تفکر رهبری عزیز که این‌طور در راه وحدت امت اسلامی فریاد می‌زنند و آیت‌الله سیستانی و همه بزرگان و صدای صادق مرجعیت شیعه چه در عراق و چه در ایران، همین وحدت است. آیت‌الله سیستانی می‌فرمایند نگویید برادران اهل‌سنت بلکه بگویید این‌ها پاره تن ما هستند. هر صدایی غیر این صدا، صدای تشیع علوی نیست و صدای تسنن محمدی هم نیست بلکه صدای نفاق و کفر است. از گلوی هرکس بیرون بیاید، صدای اسلام نیست.

وی با بیان این‌که در طول صد الی دویست سال گذشته که مبارزات زیادی مانند مشروطه، نهضت نفت، تنباکو و انقلاب اسلامی انجام شده است، گفت: باید در نظر داشت چیزی که نهضت‌ها را زمین زده، افراط و تفریط است. مشروطه را عده‌ای سکولار قبضه کردند. نهضت نفت را کسانی قبضه کردند و دکتر مصدق را زمین زدند. دولت او دولت ملی بود و ضد استعمار و انگلیس بود. او دنبال عزت و اقتدار ملت و ملی شدن صنعت نفت بود ولی عده‌ای توده‌ای و دیگران با تندروی به خیابان ریختند و یک جریان کودتا را روی کار آوردند و این نهضت را به شکست کشاندند. امروز هم در نهضت انقلاب اسلامی افراطیون چپ و راست با جنگ و دعوا می‌خواهند سرنوشت انقلاب را به شکست بکشانند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که برادران و خواهران اهل‌سنت مراقب باشید که مطالبات شما را افراطی نکنند، افزود: اگر مطالبات، افراطی شد، به شکست می‌انجامد. برخی به عمد می‌خواهند مطالبات را افراطی کنند تا شکست بخورد که انگ شکست به انقلاب اسلامی بخورد.

وی گفت: در سیستان بلوچستان بارها به علمای اهل‌سنت گفته‌ام که به این عمامه‌ها و دستارهای سفید شما افتخار می‌کنم. این‌که آمار طلاق و مفاسد اجتماعی در این استان کم است، معلول این دستارهای سفید شما و زحمات شما در مساجد و منابر است که به نتیجه رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: از خواسته‌های به‌حق شما دفاع می‌کنیم ولی باز هم تأکید می‌کنم مراقب باشید در مسجدها، منبرها و سخنرانی‌ها خواسته های شما افراطی دنبال نشود.

وی در پایان گفت: پذیرش دانشجوی طلبه اهل‌سنت را ادامه خواهیم داد و به‌تازگی مجوز رشته کارشناسی فقه حنفی و فقه شافعی را نیز دریافت کرده‌ایم و از سال آینده نسبت به پذیرش دانشجو در این دو رشته اقدام خواهیم کرد.

مطالب مشابه