عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی

عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی

دکتری | پژوهش محور (ویژه غیر ایرانی‌ها)

رشته دکتری «عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی» یک دوره کامل آموزش تخصصی، مطابق با ضوابط و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به عرفان اسلامی با رویکرد فرامعرفتی و میان‌رشته‌ای می‌پردازد و هدف آن نظام‌مند کردن میراث ارزشمند عارفان مسلمان به ویژه اندیشه‌های عرفانی امام خمینی است. این رشته می‌کوشد به گسترش تحقیقات آکادمیک در ارتباط با میراث یاد شده یاری رساند و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی درباره آراء و اندیشه‌های امام خمینی را سازمان‌دهی کند.

دانش آموختگان در این رشته می‌توانند در حوزه‌های معرفتی عرفان از قبیل هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و اخلاق عرفانی به تدریس و پژوهش بپردازند و به پرسش‌های بنیادی در زمینه عرفان و معنویت پاسخ گویند. در کنار تخصص در مورد عرفان اسلامی دانش آموختگان به شناخت دقیق آراء و اندیشه‌های امام خمینی دست یافته و می‌توانند به معرفی این آراء و بکاربستن آنها در موارد کاربردی بپردازند.

داشتن مدرک فوق لیسانس یا معادل آن برای تحصیل در این رشته کافی است. این مدرک باید به تایید کنسولگری ایران در کشوری که صادر کننده آن است رسیده باشد. بر این اساس، لزومی بر تطابق رشته تحصیلی در مقطع قبلی با مقطع دکترا برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این رشته وجود ندارد. هر فردی که خارج از ایران تحصیل کرده باشد با هر رشته‌ی تحصیلی در صورت داشتن صلاحیت علمی و موافقت اعضای هیئت علمی گروه می‌تواند در این دوره تحصیل کند. در واقع دانشجوی غیر مرتبط با رشته دکتری باید صلاحیت علمی خود را به هر طریق ممکن به اعضای هیئت علمی گروه اثبات کند. طبعا داشتن کتاب، مقاله علمی و ژورنالیستی و علاقه‌مندی شرکت در این رشته‌ می‌تواند در موافقت هیئت علمی گروه تاثیر گذار باشد.

  • هزینه‌ی کل دوره برای دانشجویان غیر ایرانی (سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱): 6۰۰۰ دلار (این هزینه شامل هزینه‌­های تحصیلی دانشجوست و شامل هزینه­‌های زندگی از جمله غذا و محل اقامت نمی­‌شود).

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته­‌های دکتری پژوهش‌محور

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • تصویر گذرنامه یا مدرک اقامتی معتبر (در صورت تمایل دانشجو به حضور در دانشگاه)
  • تصویر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا معادل آن و ریز نمرات ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فارسی
  • تصویر یک قطعه عکس پرسنلی 4*3
  • رزومه شامل سوابق تحصیلی و کاری

دکمه «درخواست کن» در مقابل هر رشته شما را به پورتال ثبت نام آن رشته منتقل می­‌کند. در پورتال ثبت نام شما می‌­توانید مدارک و درخواست خود را بارگزاری و ارسال کنید. ثبت نام شما زمانی تکمیل می‌­شود که درخواست و مدارک خود را به طور کامل در پورتال ثبت­‌نام بارگزاری و ارسال کنید.