اخبار دانشکده

تقویم آموزشی

تاریخ شروع
1402/11/21
تاریخ پایان
1403/03/31

گروه ها

انجمن های علمی دانشجویی

انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه

به گزارش انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه؛با برگزاری نخستین انتخابات انجمن علمی…

اعضای هیئت علمی

درباره دانشکده

دانشکده رسانه و ارتباطات بر موضوع کارکردهای مدیریتی جهت پیشبرد و توسعه صنایع خلاق رسانه‌ای تمرکز دارد. این دانشکده با تأکید بر نقش رسانه‌ها در جوامع و قابلیت‌های فراوان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنها، می‌کوشد مدیریت این رسانه‌ها را به دانشجویان خود بیاموزد. در حقیقت این دانشکده سعی در تربیت مدیرانی دارد که توانایی مدیریت انواع سازمان‌های رسانه‌ای را در محیط‌های رقابتی امروزی داشته باشند.

با توجه به گستردگی رسانه و ارتباطات در زندگی امروزه مردم و فراوانی استفاده از آن از یک سو و جایگاهی که دین و مذهب در زندگی مردم داشته و باید در زندگی کنونی داشته باشد از سویی دیگر، اهمیت و لزوم تبیین ارتباط رسانه با ادیان و مذاهب بیش از گذشته روشن و واضح است. نظر به همین ضرورت این دانشکده در دانشگاه ادیان تاسیس شد تا با رویکردهای ادیانی و مذهبی مسائل مربوط به رسانه را واکاوی کند و موجب شود پژوهش‌هایی با نگاه ادیان و مذاهب در حوزه رسانه و ارتباطات شکل بگیرد و مطالعات مربوط به دین و رسانه در سطح آکادمیک پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

از مهمترین اهداف این دانشکده این است که دانش‌پژوهان تحولات تکنولوژی رسانه‌ها را به خوبی بشناسند و ساز و کار رسانه‌ها را در انطباق با اهداف کلان مورد نظر هدایت کنند. دانش آموختگان این دانشکده می‌توانند بعنوان نیروی انسانی پژوهشی-مشاوره‌ای حرفه‌ای در حوزه مدیریت رسانه به ایفا نقش بپردازند و با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و از آن خود ساختن بازار رسانه‌ای، سازمان‌های رسانه‌ای را مدیریت کنند. دانش‌آموختگان این دانشکده علاوه بر تدریس در دروس رشته‌ مدیریت رسانه در قالب اساتید عضو هیئت علمی یا مدعو، می‌توانند در حوزه‌های مدیریت رسانه‌  به تحقیق و پژوهش بپردازند.

دانشکده رسانه و ارتباطات در حال حاضر دارای چهار گروه به نام گروه «مدیریت رسانه»، گروه علوم ارتباطات اجتماعی، گروه جامعه شناسی و گروه مدیریت است. ریاست دانشکده بر عهده دکتر سید محمد رضا نواب است.

همچنین مدیر گروه مدیریت رسانه مقطع دکتری: جناب‌ آقای دکتر حسن بشیر، مدیر گروه مدیریت رسانه: جناب آقای دکتر سید مرتضی اسمعیلی طباء، مدیر گروه مدیریت: جناب آقای دکتر سید مرتضی اسمعیلی طباء، مدیر گروه علوم ارتباطات اجتماعی: جناب‌آقای دکتر مجید مبینی مقدس، مدیر گروه جامعه شناسی: جناب آقای دکتر سید علی محمد رضوی، مدیرگروه جامعه شناسی فرهنگی: جناب آقای دکتر سید حامد حسینیان است.

آموزش در دانشکده رسانه و ارتباطات به زبان‌های فارسی، عربی، و انگلیسی انجام می‌شود. در این دانشکده طی برنامه‌های زمان‌بندی شده و مرتب نشست‌های علمی ترویجی در خصوص موضوعات مربوط به رسانه و ارتباطات برگزار می‌شود. «انجمن دانشجویی رسانه و ارتباطات» یکی از انجمن‌های فعال این دانشکده است که جلسات علمی و سخنرانی متعددی را در دانشکده برگزار می‌کند.

آموزش در دانشکده رسانه و ارتباطات در تمام مقاطع و رشته ها تنها به صورت حضوری انجام می‌گیرد و آموزش مجازی برای هیچ رشته مقطعی ارائه نمی‌شود. بعلاوه در این دانشکده رشته‌های دکتری به صورت پژوهش محور نیز ارائه می‌شود. در تحصیل به شیوه پژوهش محور دانشجو از طریق پروپوزال پذیرش می‌شود و سپس از طریق تحقیق و ارتباط با اساتید راهنما و مشاور که به تشخیص اساتید به صورت مجازی یا حضوری انجام می‌شود پایان نامه‌ی خود را انجام و ارائه می‌دهد.

پذیرش غیر ایرانیان در دانشکده رسانه و ارتباطات با پذیرش کسانی که تابعیت ایرانی دارند متفاوت است. تمام کسانی که تابعیت ایرانی دارند از طریق آزمون پذیرش می‌شوند اما غیر ایرانیان بدون آزمون و با ارسال مدارک مورد نظر دانشگاه می‌توانند در این دانشکده برای تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام کنند. درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های این دانشکده توسط هیئت علمی گروه‌های علمی بررسی می‌شود و پس از بررسی درخواست از طریق بررسی رزومه، سطح علاقه‌مندی و … موافقت یا عدم موافقت با درخواست اعلام می‌شود. در صورت اعلام موافقت، دانشجو می‌تواند با ارائه مدارک مورد نظر دانشگاه، در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شود.