در اتریش انجام شد؛

هیئت اعزامی دانشگاه از مجموعه‌ آموزشی و تربیتی ابن‌سینا در وین بازدید کردند

تاریخ انتشار:

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری و هیئت همراه با حضور در مجموعه آموزشی ابن‌سینا بازدید و با مسئولین این مجموعه آموزشی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در مجموعه آموزشی ابن سینا از این مجموعه بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، جناب آقای لنسل، موسس و مدیر سابق این مجموعه آموزشی گفت: این مجموعه با زحمات بسیاری زیادی به بار نشسته است. ما مجوزهای قانونی این مجموعه بیست سال پیش اخذ کرده و برنامه های آموزشی و تربیتی را در ابتدا با مقطع پیش دبستانی شروع کردیم. در ادامه سایر مقاطع تحصیلی اضافه شد.

وی ادامه داد: درست است که مدیران این مجموعه شیعه هستند اما دانش‌آموزان ما از همه مذاهب اسلام و حتی دیگر ادیان می‌باشند. حتی معلم‌هایی که در این مجموعه تدریس می‌کنند لزوما شیعه نیستند و ما اینجا معلمان غیر مسلمان و غیر شیعه نیز داریم. تلاش ما این است که در یک فضای کاملا علمی دانش‌آموزان تحصیل کنند و به موفقیت‌هایی دست‌یابند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه بعد از بازدید از این مجموعه از زحمات مدیران این مجموعه بسیار تقدیر و تشکر کردند و اظهار امیدواری کردند که این گونه برنامه‌ها در کشورهای اروپایی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک زمینه ساز فهم بیشتر مشترک ادیان از یکدیگر و گسترش صلح و امنیت جهان شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب که یک دانشگاه بین‌المللی است و حدود ۸۰ درصد دانشجویان غیر ایرانی می‌باشند نیز با هدف گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز تاسیس شده است. مجموعه دانشگاه تلاش می‌کند که با آموزش همه ادیان موجب فهم بیشتر ادیان از یکدیگر و در نتیجه گسترش صلح و دوستی میان پیروان ادیان شود.

مطالب مشابه