به همت مرکز صلح و گفت‌وگوی دانشگاه ادیان؛

هم‌اندیشی «بررسی تحولات گفتگوی ادیان در دهه اخیر» برگزار شد

تاریخ انتشار:
بررسی تحولات گفتگوی ادیان در دهه اخیر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست هم‌اندیشی «بررسی تحولات گفتگوی ادیان در دهه اخیر، از تاملات نظری تا رویکردهای عملی» توسط مرکز صلح و گفتگو دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری دفتر گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تاریخ دوم شهریور لغایت چهارم شهریور 1401 برگزار گردید.

افتتاحیه این نشست با حضور امام جمعه محترم شاهرود حضرت حجت الاسلام و المسلمین امینی و شهردار محترم جناب مهندس احمدی و با حضور مدیر کل مرکز صلح و گفتگو دکتر مظفری و رییس گروه گفتگوی ادیان مرکز دکتر رحمانی و رییس دفتر گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دکتر ضیائی و سایر اساتید و حضار در جلسه در دوم شهریور ماه انجام و بلافاصله پنل‌های علمی برنامه آغاز گردید.

جناب آقای دکتر مفتاح عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و رئیس دانشکده ادیان دانشگاه با موضوع «درآمدی بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در باب گفتگوی ادیان» و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر طالبی دارابی عضو هیئت علمی دانشگاه با موضوع «مبانی نظری گفتگوی ادیان، رویکردهای گفتگوی ادیان؛ معرفت‌شناسانه، وجودی و کارکردی» در این نشست سخنرانی کردند. همچنین در این سلسله‌ نشست‌ها موضوعات دیگری نیز توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های کشور در پنل‌های تخصص مختلف مطرح شد. در همه پنل‌ها امکان گفت‌وگو و نقد و نظر نسبت به سخنان سخنران وجود داشت.

علاوه بر نشست‌های علمی، برنامه‌های دیگری همچون بازدید از پشت صحنه‌های فیلم سلمان فارسی ساخته داوود میرباقری و اماکن دیدی شهر شاهرود از جمله بازدید از مقبره ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی نیز انجام گرفت. این نشست در تاریخ چهارم شهریور 1401 به کار خود پایان داد.

مطالب مشابه