به همت معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل برگزار شد؛

نشست سفیر فنلاند با رؤسای برخی دانشکده های دانشگاه ادیان

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کاری کاهیلوتو، سفیر کشور فنلاند، در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در جلسه‌ای مشترک با روسا و اساتید دانشکده‌های ادیان و مطالعات زنان و خانواده حضور پیدا کردند.

 بنا بر این گزارش، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین حامد شاه‌رفعتی مدیرکل بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با خوش‌آمدگویی به مهمانان بر همکاری‌های مشترک آکادمیک میان دو کشور در حوزه مطالعات ادیان و تبادل اساتید و دانشجویان  بر ادامه همکاری ها در آینده نزدیک تأکید کرد.

در ادامه دکتر مفتاح، رئیس دانشکده ادیان، با اشاره به رشته‌های دانشکده ادیان در دو مقطع ارشد و دکتری تأکید کرد: دانشکده ادیان نخستین دانشکده تخصصی مطالعات ادیان در ایران است و در بحث های گفت‌وگوی ادیان نقش بسیار فعالی داشته است.

همچنین دکتر طالبی دارابی، مدیر گروه رشته دین‌پژوهی دانشکده ادیان، که در این جلسه حضور داشت با برشمردن رشته‌های این گروه، افزود: مطالعات ادیان در این رشته صرفاً محدود به رویکرد الهیاتی نیست و رویکردهای جامعه‌شناسانه و روان‌شناختی به دین را نیز شامل می‌شود.

دکتر خوش‌صورت، رئیس دانشکده زن و خانواده نیز که در این جلسه حضور داشت با تأکید بر اینکه خانواده و صیانت از آن در اسلام اهمیت اساسی دارد، بر رویکرد دانشکده نسبت به صیانت از جایگاه خانواده تآکید کرد و گفت:‌ به زودی رشته مطالعات زنان و خانواده با محوریت کشورهای عربی و جهان عرب نیز در دانشکده زنان و مطالعات خانواده راه‌اندازی خواهد شد.

در پایان سفیر فنلاند با استقبال از رشته‌های دانشگاه ادیان، به‌ویژه دانشکده مطالعات زنان و خانواده، از ادامه همکاری‌ها با این دانشکده در آینده نزدیک استقبال کرد و گفت: امیدوارم این دیدار فتح بابی برای همکاری‌های بیشتر بین دانشگاه‌های دو کشور باشد. 

مطالب مشابه