معاون رئیس دانشکده هنر و فلسفه وست‌بوهیما؛

ما به دنبال همکاری مستمر و مداوم با دانشگاه ادیان و مذاهب هستیم

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری میهمان خانم دکتر ترزا شلهوفرووا معاون رئیس دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه وست‌بوهیمان در دفتر رئیس دانشکده بودند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار معاون رئیس دانشکده ضمن خوش‌آمد گویی از هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب سلام و خوش‌آمدگی رئیس دانشکده را ابراز کرد و بیان کرد که رئیس دانشکده به دلیل بیماری نتوانسته در این جلسه حضور پیدا کند.

او در ادامه عنوان کرد که دانشکده هنر و فلسفه یکی از دانشکده‌های مهم و تقریبا تنها دانشگاه علوم انسانی دانشگاه وست‌بوهیمان چک می‌باشد که ده دپارتمان دارد و هر دپارتمان حدود ۱۰ الی ۱۵ هیئت علمی دارد و جمعا این دانشکده حدود ۱۵۰ هیئت علمی دارد.

شلهوفرووا گفت: از میان دپارتمان‌‌های ما ممکن است علاوه بر دپارتمان مطالعات خاورمیانه که در حال حاضر با آنها در حال همکاری هستید دپارتمان فلسفه، انسان‌شناسی، جامعه شناسی، تاریخ  نیز بخواهند با شما ارتباط داشته باشند و برنامه‌هایی را با دانشگاه شما تدوین کنند. از همین رو، جلسه‌ای فردا برگزار خواهد شد که در آن همه دانشکده‌ها حضور خواهند داشت تا شما در آن جلسه بتوانید دانشگاه ادیان و مذاهب را معرفی کنید و زمینه‌های همکاری را نیز با آنها در میان بگذارید.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی بسیار خوب دانشگاه وست بوهیما به معرفی دانشگاه پرداخت و گفت دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه کم‌نظیر در دنیاست چرا که در این دانشگاه همه ادیان تدریس می‌شود و حتی برای تدریس برخی از ادیان از مهمترین اشخاص هر دین استفاده می‌شود. این دانشگاه یک دانشگاه بین‌المللی است که ارتباطات بسیار زیادی با دانشگاه‌های سراسر جهان دارد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف دانشگاه ادیان و مذاهب گسترش صلح و دوستی میان ادیان است لذا فعالیت‌های بین‌المللی برای این دانشگاه بسیار مهم و از جمله فعالیت‌های اصلی دانشگاه است. دانشگاه ادیان تلاش می‌کند ارتباطات دانشگاهی که در آن دانشجویان و اساتید همه کشورها و ادیان مختلف از نزدیک با هم آشنا شوند و در یک فضای دوستانه درک متقابل و صحیحی از هم داشته باشند، را تسهیل کند.

دکتر محمدمهدی تسخیری بیان کرد: به همین دلیل ایجاد ارتباطات دانشگاهی که در آن تبادلات استاد و دانشجو وجود داشته باشد یکی از کار ویژه‌های دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی است. ما اینجا آمدیم تا همه جوانب این امر را بررسی کنیم و فعالیت‌های علمی خود را فراتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، تدوین کنیم.

معاون رئیس دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه وست‌بوهیما در انتهای جلسه تاکید کرد که باید این ارتباطات ادامه پیدا کند و باید برنامه‌های مدون و جامعی برای ادامه همکاری‌های علمی داشته باشیم. این برنامه‌ها باید کاملا عملی و در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت باشد. او همچنین عنوان کرد که شما می‌توانید با هر کدام از دپارتمان‌های ما که موضوعات‌شان برای دانشگاه شما مناسب است برنامه‌های مشترکی داشته باشید.

مطالب مشابه