استاد کلیسای لوتری بایرن‌ آلمان مطرح کرد؛

رسانه‌های غربی مدام می‌گویند به ایران نروید، اما ما الان از حضور در ایران و دانشگاه ادیان خوشحالیم

تاریخ انتشار:

با وجود اصرار رسانه‌های غربی برای سفر نکردن به ایران ما الان در ایران و دانشگاه ادیان هستیم و از این حضور خوشحالیم.

به ایران نروید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان کلیسای لوتری بایرن آلمان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با مسئولین این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام قلی‌تبار رئیس اداره اروپا و آمریکای دانشگاه ادیان و مذاهب به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت. وی با اشاره به دانشکده‌های مختلف دانشگاه و رشته‌های دانشگاه گفت یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد ارتباط با پیروان سایر ادیان است. دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی برای همه ادیان است و تاکنون مهمانان بسیار زیادی از ادیان مختلف در این دانشگاه حضور یافتند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان حضور ایشان در این دانشگاه را فرصتی مغتنم دانست و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در حقیقت یک دانشگاه بین‌المللی است. نگاه بین‌المللی ریاست دانشگاه باعث شده است که این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فعالیت بسیار زیادی داشته باشد. ما تاکنون برنامه‌های مشترک علمی بسیار زیادی با دانشگاه‌های اروپایی مخصوصا دانشگاه‌های آلمان داشته‌ایم. اضافه بر این بیشتر دانشجویانی که در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند غیر ایرانی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب با رویکرد علمی پژوهشی به تحقیق و بررسی ادیان مختلف می‌پردازد و تلاش می‌کند با گسترش آموزش ادیانی موجب صلح و باز کردن راه گفت‌وگو میان پیروان ادیان شود. اساس بنای این دانشگاه نیز همین بوده است. ما در دانشگاه ادیان می‌خواهیم با تربیت نیروی انسانی متخصص برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق حرکت کنیم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه گفت: اینکه غربی‌ها ایران را ترسناک نشان می‌دهند و همچنین اینکه کشورهای شرقی غرب را به نوعی دشمن اصلی خود قلمداد می‌کنند موجب دوری انسان‌ها از هم شده است. امیدواریم این سفرهای علمی این تبلیغات و دشمن‌تراشی‌ها را بی اثر کند و منجر به همدلی و برطرف شدن پیش‌فرض‌ها شود.

دکتر کریستین رز استاد کلیسای لوتری بایرن‌ آلمان سپس ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و تشکر ویژه بابت مهمان‌نوازی مسئولان دانشگاه گفت: متاسفانه در رسانه‌های کشورهای غربی مدام می‌گویند که به ایران نروید و همواره تلاش می‌کنند نوعی ایران هراسی را در جامعه غرب جا بیاندازند اما واقعیت چیز دیگری است. ما الان در ایران و در دانشگاه شما هستیم و بابت این مسأله بسیار خوشحالیم.ما با حضور در ایران و داشتن تجربه مستقیم از حضور در ایران متوجه شدیم تمام آنچه در رسانه بر علیه ایران مطرح می‌شود و سعی می‌شود ایران را کشور ترسناکی نشان دهد درست نیست. کشور ایران کاملا با آنچه در رسانه‌های غربی معرفی می‌شود فرق دارد. تجربه حضور در ایران و درک مستقیم ایران به ما فهماند که واقعا رسانه‌ها در اشتباه‌هستند.

وی ادامه داد: ما از اینکه در چنین دانشگاهی هستیم که در آن همه ادیان تدریس می‌شود بسیار خوشحالیم. اینکه این دانشگاه در شهری مانند قم که یکی از مراکز مهم شیعیان است وجود دارد بسیار جالب است. چرا که این نشان دهنده این است که شیعیان توانایی درک و تحمل ادیان را دارند.

مطالب مشابه