در دانشگاه زیگموند فروید وین بررسی شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه زیگموند فروید وین و دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه و هیئت همراه در وین با رئیس دانشگاه زیگموند فروید پرفسور دکتر آلفرد پریز دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه روز سه شنبه دهم خرداد در شهر وین با حضور در دانشگاه خصوصی زیگموند فروید با رئیس این دانشگاه پرفسور دکتر آلفرد پریز و همکارانش دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه زیگموند فروید با ابراز خوشحالی از اینکه میزبان یک هیئت ایرانی از دانشگاه ادیان و مذاهب است ضمن خوشآمدگویی گفت: به نظر می‌رسد دو دانشگاه زیگموند فروید و ادیان و مذاهب از یک جهت بسیار شبیه هستند. جهت شباهت آنها این است که هر دو خصوصی‌اند. البته مجوز گرفتن برای یک دانشگاه خصوصی و اداره آن در کشوری مثل اتریش که آموزش در آن عموما مجانی است و استانداردهای سختی برای آموزش در نظر گرفته می‌شود بسیار سخت است و ما برای گرفتن این مجوز بسیار سختی کشیدیم. 

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در دانشگاه‌های خصوصی بسیار مهم است که دانشجو جذب شود تا هزینه‌های دانشگاه تامین شود و رقابت کردن با دانشگاه‌های اتریشی و به طور کلی اروپایی که عمده آنها رایگان می‌باشند کار آسانی نیست. اما به هر حال ما در حدود ۲۰ سال است که داریم فعالیت می‌کنیم و الان حدود ۱۰ هزار نفر دانشجو داریم.

پرفسور پریز بیان کرد: دانشگاه زیگموند فروید در سال ۱۹۹۹ توانست مجوز فعالیت خود را از وزارت علوم این کشور دریافت کند. از آن زمان تاکنون تلاش‌های زیاید برای گسترش فعالیت‌های این دانشگاه و همچنین گسترش رشته‌ها، دانشکده‌ها و موسسات این دانشگاه شده است. در حال حاضر این دانشگاه ۵ شعبه در شهرهای اروپایی از جمله پاریس، برلین و میلان دارد. این دانشگاه ۴ دانشکده دارد؛ دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده روان‌شناسی و دانشکده روان درمانی. ما همچنین موسسات مختلفی هم داریم که یکی از این موسسات موسسه اسلام در شرق و اروپاست که به نظر می‌تواند همکاری خوبی با شما داشته باشد.

در ادامه حجت‌‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه زیگموند فروید گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه بین‌المللی در خصوص آموزش و پژوهش در مورد ادیان است. ما در دانشگاه ادیان رشته‌های مختلفی برای همه ادیان داریم و تلاش کرده‌ایم فضایی برای آشنایی با ادیان را در این دانشگاه برای علاقه‌مندان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: هدف موسسان دانشگاه ادیان از تاسیس این دانشگاه و پرداختن به همه ادیان گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز در جهان است. دانشگاه ما ۱۴ دانشکده دارد که از جمله آنها دانشکده حقوق، دانشکده ادیان، دانشکده جامعه شناسی و دانشکده دین و هنر می‌باشند. دانشگاه ادیان و مذاهب حدود ۱۵ هزار دانشجو دارد که حدود ۸۰ درصد آنها دانشجویان بین‌المللی می‌باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی تسخیری بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب  ارتباطات بین‌المللی زیادی دارد و با بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی و دولتی در کشورهای مختلف تفاهم‌نامه همکاری دارد. دانشگاه‌ ادیان با برخی از دانشگاه‌های کشورهای آلمان، جمهوری چک و اتریش قرارداد همکاری‌های دو جانبه برای تبادل دانشجو و استاد دارد. دانشگاه ادیان مایل است که با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری یک همکاری دیگر به دانشگاه‌هایی که می‌تواند با آنها برنامه بین‌المللی را برگزار کند اضافه کند. 

وی ادامه داد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هر دو دانشگاه خصوصی‌اند می توانیم همکاری دوجانبه خوبی در خصوص برگزاری برنامه‌های متشرک علمی داشته باشیم. ما می‌خواهیم امکانی را فراهم کنیم که میزبان شما و استادان شما باشیم و امیدواریم که شما هم بتوانید چنین کاری را انجام دهید و بتوانید میزبان اساتید و دانشجویان ما باشید.

مطالب مشابه