رئیس دانشکده علوم اسلامیه نجف بیان کرد؛

آماده ارتقای ارتباطات علمی با دانشگاه ادیان و مذاهب به عالی‌ترین مراتب هستیم

تاریخ انتشار:

گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در دانشکده علوم اسلامیه نجف با رئیس این دانشگاه دیدار و در خصوص نحوه ارتقای همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی مشترک گفت‌و گو کردند.

تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، گروه اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب با رئیس دانشکده علوم اسلامیه دانشگاه اسلامیه نجف به منظور توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی و اجرای پروژه‌های مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در روز دوشنبه ۲۸ شهریور انجام شد مدیرکل امور بین‌الملل حجت‌الاسلام حامد شاه رفعتی، رؤسای دانشکده‌های حقوق حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی، دکتر محمد جاودان مدیر گروه شیعه‌شناسی، دکتر علی عبدالله زاده مدیر گروه علوم قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفوری نژاد با حضور در دانشگاه الاسلامیه نجف با آقای دکتر هادی عبدالنبی التمیمی، رئیس دانشکده علوم اسلامیه به بررسی موضوعاتی درباره همکاری‌های متقابل پرداختند.

در این دیدار هادی عبدالنبی التمیمی با تأکید بر همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب این دانشگاه را آینده‌دار دانست و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب چون در راستای تقویت و گسترش اندیشه اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کند برای دانشگاه الاسلامیه نجف بسیار مورد قبول و توجه است. ما اخبار دانشگاه ادیان و مذاهب را دنبال می‌کنیم و آمادگی هر گونه همکاری و ارتقای ارتباطات علمی را داریم. بدون تردید در مسیر همکاری‌های علمی، برگزاری همایش‌ها و پژوهش‌های مشترک و تبادل اساتید و دانشجویان یکی از مهمترین روش‌های و راهکارهای ارتقای همکاری‌های علمی است که باید به این سمت حرکت کرده و برای آن برنامه‌ای تدوین کنیم تا بتوانیم ظرفیت و امکان استفاده بهتر را برای اساتید و دانشجویان هر دو دانشگاه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما از اینکه فارغ التحصیلان ما برای ادامه تحصیل به ایران بیایند استقبال می‌کنیم. برای برای تعاملات سطحی قائل نیستیم و امیدواریم که بتوانیم به بالاترین سطح همکاری دست یابیم. البته باید در این مسیر ملاحظات و نکات مورد توجه وازرتخانه‌های مربوطه دوکشور را مدنظر قرار بدهیم.

در ادامه جلسه هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به زمینه‌های موجود برای همکاری‌های بین دو دانشگاه به فرصت‌های همکاری عملی بین دو دانشگاه پرداختند. از جمله اینکه همه دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به نقاط مشترک و نگرش‌های نزدیک به هم، حاضر به همکاری با دانشگاه الاسلامیه نجف هستند و می‌توان در این راستا به کارهایی همچون چاپ مشترک کتاب، همکاری در انتشار مقالات علمی و تبادل اساتید بین دو دانشگاه پرداخت.

مطالب مشابه