دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 

معاونت پژوهشی و مدیریت ها

 
تاریخ انتشار: 1393/02/21    

معاون پژوهش

مدیریت امور پژوهشی

مدیریت کتابخانه مرکزی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

معاونت پژوهشی

 

 

 

 

 

 

 

معاون پژوهش: محمد جاودان

مقام مافوق: ریاست دانشگاه

تحصیلات: دکتری

وظایف و اختیارات معاونت پژوهشی:

  • برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر کلیه‌ی فعالیت‌های مدیریت امور پژوهشی و مدیریت اطلاع‌رسانی و انتشارات   
  • تهیه و تنظیم برنامه‌های سالانه و تقویم اجرائی فعالیت‌های معاونت پژوهشی
  • تهیه و تدوین اصول اجرایی و برنامه‌های پژوهش، اطلاع‌رسانی، کتابخانه و انتشارات در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و مشخص کردن دستور جلسات شورای پژوهشی دانشگاه
  • ارائه گزارش‌های پیشرفت کار برنامه‌های پژوهشی، امور کتابخانه مرکزی و انتشارات به رییس دانشگاه
  • هماهنگی و نظارت بر تهیه، تدوین و انتشار فصلنامه‌ها، نشریات پژوهشی تخصصی، چاپ کتاب‌ها و اطلاع‌رسانی
  • هماهنگی و نظارت بر امور مراکز پژوهشی تابعه دانشگاه (مؤسسات، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی- پژوهشی)
  • ارائه برنامه‌های اجرایی پژوهشی برای رشد کمی و کیفی معاونت مربوطه با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع راهبردی و چشم‌انداز دانشگاه

معاونت پژوهشی دارای دو مدیریت امور پژوهشی و مدیریت کتابخانه مرکزی می‌باشد.

 

مدیریت امور پژوهشی 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر امور پژوهشی: حسین افروزان

مقام مافوق: معاون پژوهشی

تحصیلات: کارشناسی ارشد

وظایف و اختیارات مدیر امور پژوهشی:

  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت اجرای کلیه‌ی امور پژوهشی دانشگاه
  • بررسی‌های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی جهت ارائه به شورای پژوهشی دانشگاه
  • اجرای برنامه‌ها برای رشد کمی و کیفی معاونت پژوهشی با همکاری سایر اعضاء در راستای طرح جامع دانشگاه
  • ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهش‌ها، طرح‌ها و تحقیقات انجام شده و در دست اجراء به تفکیک موضوعات و حیطه‌های تخصصی و ارائه آن به مراجع ذی‌ربط
  • برقراری ارتباط با قطب‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور به منظور شناخت طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی و نیرو‌های تخصصی مورد نیاز آن‌ها
  • تنظیم قرارداد با اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان پژوهشگر مجری انجام طرح‌های پژوهشی بر اساس ضوابط و مقررات دانشگاه و تأیید گزارش‌های پیشرفت کار جهت پرداخت اقساط طرح‌های پژوهشی منعقده
  • بستر‌ سازی برای جذب حمایت‌های مالی و معنوی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه 
  • اظهارنظر در خصوص کیفیت فعالیت‌های پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشگاه از قبیل چاپ مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی (مجلات ISI، ISC و ...)، مقالات ارائه شده در سمینارها و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی، کتاب (تألیفی، تصنیفی و ترجمه‌ای)، گزارش علمی
  • تأیید ناظران طرح‌های تحقیقاتی و صدور گواهی‌های مربوطه در روند اجرای طرح‌های پژوهشی
  • انعقاد تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه و ارگان‌های (علمی و تحقیقاتی) خارج از دانشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه
  • تلاش برای جهت دهی و هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای برآورده شدن نیازهای پژوهشی دانشگاه
  • بررسی و اظهارنظر در خصوص درخواست پژوهشکده‌ها و مراکز برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای یا گروه پژوهشی جدید و ارائه آن به شورای دانشگاه 
  • انجام برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت اخذ بورسیه و فرصت‌های مطالعاتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ... برای اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه
  • بررسی، تنقیح و انتشار گزارش‌های تحقیقی و توصیفی مربوط به بازدیدهای علمی از دانشگاه‌ها، مراکز و نقاط مختلف جهت بهره‌برداری دیگر حوزه‌ها
  • برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی بر حسب نیازهای درخواستی حوزه پژوهشی
  • شناسایی و دعوت از محققین، صاحبنظران و مدعوین مرتبط با نشست‌های علمی، همایش‌ها، سمینارها و جلسات علمی و پژوهشی به شورای پژوهش
  • معرفی پژوهشگران مستعد به واحدهای ذی‌ربط جهت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان در پیشبرد اهداف مدیریتی، پژوهشی دانشگاه
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی در سطح داخلی و بین‌الملل
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت انجام کلیه‌ی امور مربوط به هیأت تحریریه نشریات دانشگاه
  • اطلاع‌رسانی و فراخوان مقاله و دریافت مقالات از نویسندگان در داخل و خارج از دانشگاه جهت ارائه در همایش‌ها، سمینارها و نشریات علمی دانشگاه
  • بررسی شیوه‌های مبادله اطلاعات و مدارک علمی با دیگر کشورها در زمینه‌ی طرح‌‌های پژوهشی انجام گرفته
  • دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
  • معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه در هفته‌ی پژوهش در دو مجموعه‌ی اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • تهیه و تنظیم پرونده‌های اعضاء هیأت‌علمی پژوهشی (اعم از پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به دانشگاه) جهت صدور احکام استخدامی، تبدیل وضعیت، ترفیع، ارتقاء، مأموریت و ... و نیز عقد قرارداد همکاری علمی حق‌التحقیقی مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه و ارائه آنها به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پس از اخذ موافقت معاون پژوهشی دانشگاه
  • انجام اقدامات اولیه در خصوص استخدام اعضای هیأت علمی پژوهشی و تبدیل وضعیت، ترفیع، ارتقاء، مأموریت و ... آنان مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه پس از موافقت معاون پژوهشی دانشگاه
  • نظرخواهی از مراکز پژوهشی دانشگاه در جهت اعمال بازخورد یا اصلاحات مورد نیاز برنامه‌های پژوهشی

مدیریت کتابخانه مرکزی:

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکتابخانه مرکزی: مهدی محمدی شجاعی

مقام مافوق: معاون پژوهشی

تحصیلات: کارشناسی ارشد

وظایف و اختیارات مدیر کتابخانه مرکزی:

  • توسعه و گسترش ساختار فیزیکی و محتوایی کتابخانه مرکزی جهت انطباق آن با استانداردهای روز دنیا
  • برنامه‌ریزی جهت یکپارچگی و اعمال اقدامات فنی (ایمنی و امنیتی) بر منابع موجود کتابخانه
  • نظارت بر اجرای صحیح تعهدات از جمله ارتباط بین کتابخانه‌ای با مجامع و مراکز علمی و فرهنگی دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی و ... 
  • برقراری ارتباط با مراکز و مجامع علمی، کتابخانه‌ها و مراکز نشر کتب و ... در داخل و خارج از کشور به منظور ایجاد یک سیستم منظم و کارآمد کتابداری
  • ارائه خدمات به اساتید، دانشجویان و سایر افراد مجاز مطابق با اصول کتابداری با استفاده از روش‌های نوین
  • گردآوری و تهیه‌ی منابع، کتاب‌ها، اسناد و مدارک مربوط به پژوهش‌های انجام گرفته‌ی دانشگاه ادیان و مذاهب (پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و دیگر پژوهش‌های دانشگاه)
  • دریافت کاتولوگ‌های ناشران داخلى و خارجى و جستجو در پایگاه‌های کتاب جهت اطلاع به دانشکده‌ها، اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و ...
  • خرید مقالات داخل کشور و خارج از کشور
  • نیازسنجی و برآورد هزینه‌های مربوط به خرید کتب داخلی و خارجی دانشگاه جهت ارائه به شورای پژوهشی دانشگاه   
  • ارائه منابع و تأمین اسناد و مدارک علمی الکترونیکی بصورت روزآمد و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توسعه خدمات مرجع
  • اداره امور مربوط به فعالیت‌های سمعی و بصری حوزه معاونت پژوهشی با همکاری مدیریت ارتباطات دانشگاه

 

 

 

 



نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *
کد امنیتی *

Captcha
 

فاطمه عاطفی فرد
کاربر میهمان

1393/12/20 - 17:16:00

باسلام
دانشجوی ارشد تاریخ تشیع -ترم دوم با شماره دانشجویی931333720 هستم.پیامی مبنی بر روش تحقیق عمومی برای بنده آمده است.آیا با توجه به غیر حضوری بودن تحصیلم این پیام ما را هم شامل می شود یا نه.راهنمایی بفرمایید.

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده مجازی

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز